Üsküdar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan, THY “İnovasyon Konuşmalarının” ilkinin konuğu oldu. Liderliğin üçe ayrıldığını ifade eden Prof. Dr. Tarhan, klasik liderliğin buyurgan, sorun çözmede empati kullanmayan bir özelliğe sahip olduğunu belirterek “Karizmatik liderlik ise sürükleyicidir, sezgileri ile hareket eder, ödül cezayı çok kullanır. Bilimsel liderlikte ise lider grupta empatiyi daha çok kullanır, cezadan çok ödüllendirici, eleştirmeden çok kucaklayıcıdır, esnektir yer zaman mekana göre strateji değiştirebilir” dedi.
THY Genel Müdürlüğu’nde yöneticilerle bir araya gelen Prof. Dr. Nevzat Tarhan “İnovasyon ve Liderlik” konusunda önemli paylaşımlarda bulundu. Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “Liderlikte İnovasyon - Karizmadan Bilimselliğe” başlıklı sunumunda mutluluk bilimi, zeka türlerinden bahsederek liderliğin özelliklerine değindi.
Ünlü bilim insanı Albert Einstein’ın çok yüksek IQ’ya sahip bir dahi olmasına rağmen duygusal zekasının düşük olması nedeniyle mutsuz bir evlilik hayatının olduğunu ifade eden Prof. Dr. Nevzat Tarhan, zeka türlerini IQ (Mantıksal Zekâ), EQ ( Duygusal Zekâ), PQ (Bedensel Zekâ), CQ (Vicdani Zekâ) ve SQ (Sosyal Zekâ) olarak sıraladı.
Liderliğin üç ayrı şekli olduğunu ve her birinin farklı özellikleri nedeniyle olaylara farklı açılardan yaklaştığını ifade eden Prof. Dr. Nevzat Tarhan, bu özellikleri şöyle açıkladı:
“Klasik liderlik, mevcut sistemi yönetir, değişimi önemsemez, kanun ve kurallara uyar, buyurgandır. Mevzuatı yorumlayamaz, işi doğru yapmaya odaklıdır, işin doğru olup olmadığını sorgulamaz. Sorun çözme de empatiyi fazla kullanmaz, risk almayı sevmez. Topu taca atmayı sever. Karizmatik liderlik ise sürükleyicidir, sezgileri ile hareket eder, ödül cezayı çok kullanır. Farklı fikirlere açık değildir, engelleri ezip geçmekten zevk alır. Sonuç odaklıdır. Pozitif etkileme gücü vardır. İkna edip etmemeyi önemsemez. Motivasyon için ödül cezayı kullanır, dolduruşa getirir. İnisiyatif kolay veremez her şeyi kendisi yapmak ister. Operasyonel düşünür, risk alır. Gol atmayı sever. Bilimsel liderlikte ise lider grupta empatiyi daha çok kullanır, cezadan çok ödüllendirici, eleştirmeden çok kucaklayıcıdır, esnektir yer zaman mekana göre strateji değiştirebilir. Motivasyonu arttırmaya önem verir ve pozitif etkileme gücünü sıklıkla kullanır. Çalışanlarını ikna etmeyi çok önemser. Stratejik düşünür, inisiyatif kullanmada başkalarını işe delege eder ve inisiyatif verir. Takım olmayı önemser. Risk alır ve aldırır. Gol atmayı sever.”
Prof. Dr. Nevzat Tarhan, sunumunda bu üç liderliğin ödül ceza yönetimi, fikir üretme, tecrübeden faydalanma, bürokrasi ile iletişim konularındaki bakış açılarını da anlattı.
Liderlerin iletişim yöntemi, iş yapma biçimi, sorun çözme biçimleri ile planlama yeteneği, kriz yönetimi ve motivasyon yönetimlerinin de özellikleri doğrultusunda farklılaştığına dikkat çekti.
Okunma : 4596
ÜHA