Pandemi döneminde her alanda iletişimin öneminin öne çıktığını belirten Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “İletişimcilere bu konuda çok önemli görevler düşüyor. Sosyal izolasyonun aslında fziksel izolasyon olması lazım. Ancak, psikolojik izolasyona dönüştürülüyor. Psikolojik izolasyon olunca ise fiziksel mesafe açılıyor. Bu konuda iletişimcilerin bilimsel metodoloji ile çıkaracağı bilgiler iletişim dünyasına önemli katkılar sunacaktır.” dedi.
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen ve üç gün süren 7. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Eğitimi Sempozyumu, Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan’ın kapanış konuşmasıyla tamamlandı.
Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Çok kişiye ulaşan verimli bir bilimsel etkinlik oldu”
Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan, 7. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Eğitimi Sempozyumu’nun 35 oturumda 190 konuşmacının katılımı, 150 bildiri, 3’ü uluslararası olmak üzere 7 keyspeaker ile gerçekleştirildiğini ve 2 bin 500 kişinin izlediğini, çok verimli bir sempozyumun gerçekleştirildiğini söyledi.
Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Düşüncenin gelişmesi için bilgi paylaşımında cömert olmalıyız”
Pandemi önlemleri kapsamında dijital ortamda gerçekleşen sempozyumla aslında bu konuda da önemli bir tecrübe elde edildiğini kaydeden Prof. Dr. Nevzat Tarhan, katılımcı ve izlenme sayılarına bakıldığında çok fazla kişiye ulaşıldığını, bunun da bilimsel çalışmalar açısından önemli olduğunu söyledi. Tarhan, “Kongrelerin en önemli amacı, literatüre katkı sağlama ve tecrübe paylaşımı yapmaktır. O konuda dijital olması önemli katkılar sağladı. Bu sempozyum sonuçlarını detaylı bir şekilde içerecek e-kitabın da kapsamlı bir şekilde hazırlanmasını planlayacağız. Biz bilgi üretiyoruz, ürettiğimiz bilgileri paylaşıyoruz. Düşüncenin gelişmesi de böyle oluyor. Düşüncenin gelişmesini istiyorsak muhakkak bilgi paylaşımında cömert olmalıyız. Bilimsel standartlar içerisinde bilgilerimizi sunabilmemiz çok önemli” dedi.
Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Pandemide canlı sınıf uygulamasını hayata geçirdik”
İçerisinde bulunduğumuz pandemi sürecinde özellikle eğitimde ve iletişimde dijitalleşmenin öne çıktığını kaydeden Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “Dünyada şu anda ciddi bir ivme kazandı ve zorunluluk şekline dönüştü. İletişimde dijitalleşme konusunda geçtiğimiz dönemde birçok üniversite powerpoint sunumu ile ve video göndererek eğitimi bu şekilde tamamladılar. Canlı sınıfı yapamadılar. Biz canlı sınıfı geçen yıl 2’nci dönem Covid-19’un en maksimum olduğu dönemlerde rahatlıkla yapabildik” dedi.
Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Fi-jital üniversite kavramını ortaya çıkardık”
Üsküdar Üniversitesi olarak altyapıyı yüzde 30 sanal sınıf uygulamasına göre hazırladıklarını kaydeden Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “İki haftalık hazırlıktan sonra hızla başladık. Daha sonra dijitalleşme konusunda arama toplantısı gerçekleştirdik. ‘Eğitimin dijitalleşmesi ne getirir, ne götürür, bu ne kadar efektif olabilir’ konularını değerlendirdik. Orada Fi-jital Üniversite kavramını ortaya çıkardık. Öğretim dijital olabilir ama eğitim dijital olmaz. Onun için uygulamaların muhakkak alanında yapılması, usta ile çırak ilişkisinde olduğu gibi hoca ile öğrenci ilişkisi kurmak önemliydi. Aynı zamanda iletişimin sadece bilim yönü değil, sanat yönü de var. Öğrencilerimiz iletişimi hocalardan öğrenecekler. Bunun için de yakın ilişkiler önemli. Bu nedenle biz bu sistemi kurduk. Bir akademisyenin en önem verdiği şey iyi öğrenci yetiştirmek olmalıdır” dedi.
Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “İletişimcilere önemli görevler düşüyor”
TÜBİTAK’ın son zamanlarda hep özgün değerler, yaygın etki ve çıktı etkisi üzerinde durduğunu kaydeden Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “Bunlar topluma ne kazandıracak, toplumun hangi ihtiyacını karşılayacak? Bu gibi konuların konuşulması noktasında en önemli kavram iş birliği. İş birliği kavramı içerisinde de iletişimcilere çok büyük iş düşüyor. Bununla ilgili bize kısa yollar öğretmeleri, yöntemler göstermeleri, toplumu bilgilendirmeleri gerekiyor. Akademisyenin ilk görevi eğitim, ikincisi AR-GE, üçüncüsü toplumu bilgilendirmektir. Toplumu bilgilendirme noktasında iletişimciler kritik kişiler olarak bu konuda neler yapılabilir diye yöntemler geliştirecekler” dedi.
Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Pandemi döneminde iletişimin önemi anlaşıldı”
Prof. Dr. Nevzat Tarhan, pandemi döneminde iletişimin öneminin bir kez daha anlaşıldığını belirterek “İletişimcilere bu konuda çok önemli görevler düşüyor. Sosyal izolasyonun aslında fziksel izolasyon olması lazım. Psikolojik izolasyona dönüştürülüyor. Psikolojik izolasyon olmadan sosyal izolasyon olabilir. Psikolojik izolasyon olunca da fiziksel mesafe açılıyor. Bu konuda iletişimcilerin bilimsel metodoloji ile çıkaracağı bilgilerin iletişim dünyasında iyi bir yansıma alacağını düşünüyorum” dedi.
Prof. Dr. Nazife Güngör: “8. İletişim Günleri’ni yaklaşık 2 bin 500 kişi izledi”
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazife Güngör de 190 konuşmacının yer aldığı, 150 bildiri özetinin sunulduğu sempozyumda iletişim eğitiminin her yönden ele alınarak çok verimli bir bilimsel etkinliğin gerçekleştirildiğini söyledi. Çevrimiçi düzenlenen sempozyumun izlenme oranlarının oldukça yüksek olduğunu kaydeden Prof. Dr. Nazife Güngör, “Yaklaşık 2 bin 500 civarında izlenme oldu. Davetli konuşmacıların katıldığı oturumların dışındaki 30 oturumun her birinde en az 60 izleyici oldu. Youtube’a bin 500 izleyici katılımı oldu. Bu gerçekten bir rekor.” diye konuştu.
Prof. Dr. Nazife Güngör: “8. İletişim Günleri’nde ana tema Pandemi Döneminde İletişim olacak”
Üç gün boyunca iletişimin her yönden masaya yatırıldığını belirten Prof. Dr. Nazife Güngör, eğitim boyutu, sanat boyutu, müfredat boyutuyla ele alındığını kaydetti. Pandemi nedeniyle eğitimde dijitalleşmenin öneminin anlaşıldıığı belirterek önümüzdeki yıl gerçekleştirilmesi planlanan 8. İletişim Günleri’nin ana temasının “Pandemi Döneminde İletişim” olacağını söyledi.
190 konuşmacı katıldı, 150 bildiri sunuldu
7. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Eğitimi Sempozyumu, üç günde tamamlandı. Pandemi kapsamında alınan önlemler nedeniyle çevrimiçi düzenlenen, iletişim eğitiminin her yönüyle ele alındığı kapsamlı bilimsel etkinlikte üçü yurt dışından olmak üzere yedi davetli konuşmacının da aralarında bulunduğu 190 konuşmacı yer aldı. 35 oturumun gerçekleştirildiği sempozyumda yaklaşık 150 bildiri özeti sunuldu. Sempozyuma İngiltere’deki Central Lancashire University’den Prof. Dr. Erik Knudsen, Bournemouth University’den Doç. Dr. Salvatore Scifo, İstanbul Bilgi Üniversitesi’nden Prof. Dr. Halil Nalçaoğlu, Prof. Dr. Maureen Ellis, İstinye Üniversitesi’nden Prof. Dr. Peyami Çelikcan, Ankara Üniversitesi Emekli Öğretim Üyesi Prof. Dr. Oya Tokgöz, gazeteci araştırmacı Emre Kızılkaya davetli konuşmacı olarak katıldı.
Okunma : 2701
ÜHA