Gençlere yönelik bütüncül akademi modeli hayata geçiyor

10 - Eşitsizliklerin Azaltılması11 - Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar12 - Sorumlu Üretim ve Tüketim16 - Barış Adalet ve Güçlü Kurumlar17 - Amaçlar İçin Ortaklıklar3 - Sağlıklı ve Kaliteli Yaşam4 - Nitelikli Eğitim

Üsküdar Üniversitesi ve İstanbul Valiliği paydaşlığında “İstanbul Gençlik Akademisi Proje Çalışma Toplantısı” gerçekleştirildi. İstanbul’da yaşayan gençlerin psikolojik dayanıklılıklarını güçlendirmek, sosyal becerilerini geliştirmek ve toplumsal sorumluluk bilincini kazandırmak amacıyla düzenlenen toplantıda; dijital bağımlılık, sosyal izolasyon, akademik stres ve akran zorbalığı gibi risklerle karşı karşıya olan gençlere yönelik koruyucu ve önleyici çalışmaların önemi vurgulandı. Ayrıca projenin, risk grubundaki gençler ve ailelerini kapsayan bütüncül bir model olarak yapılandırıldığı ifade edildi.

Üsküdar Üniversitesi Merkez Yerleşke Senato salonunda düzenlenen toplantıya İstanbul Vali Yardımcısı Dr. Serap Özmen Çetin, Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, Rektör Danışmanı Prof. Dr. İsmail Barış ile Toplumsal Katkı Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nebiye Yaşar başta olmak üzere birçok isim katıldı.

Dr. Serap Özmen Çetin: “Projenin kısa sürede hayata geçirilerek önemli bir model oluşturacağına inanıyoruz”

İstanbul Vali Yardımcısı Dr. Serap Özmen Çetin, toplantının açılışında konuştu. Çetin; “Önceki toplantımızda da ifade ettiğimiz üzere, İstanbul Çocukları Vakfı çatısı altında çocukları ve gençleri merkeze alan bir akademinin kurulmasının daha uygun olacağı değerlendirilmişti. Bu doğrultuda hocalarımız mevcut modüller ve daha önce uygulanmış projeler üzerinden çalışmalara başladılar. Ümraniye Kaymakamlığımızın da projeye olumlu yaklaşımıyla birlikte kurumlarımızın iş birliği içinde, üniversitemizin ve valiliğimizin himayelerinde projenin alt başlıkları şekillendirilecektir. Projenin bir yıllık bir takvim çerçevesinde yürütülmesi planlandığından, tüm süreçlerin proje mantığı içerisinde ayrıntılı şekilde tanımlanması büyük önem taşımaktadır. Üniversitemizin bu alandaki bilgi ve tecrübesi ile ilgili kurumlarımızın sahadaki deneyimlerinin birleşmesi sayesinde, projenin kısa sürede hayata geçirilerek önemli bir model oluşturacağına inanıyoruz.” dedi.

“Çocuklara ve gençlere yönelik projelere ciddi bir ihtiyaç bulunmakta”

Çalışmaların mümkün olduğunca yaygınlaştırılmasının önemini vurgulayan Çetin; “Özellikle İstanbul gibi nüfusun yoğun ve son derece dinamik olduğu bir metropolde, çocuklara ve gençlere yönelik koruyucu ve önleyici nitelikteki projelere ciddi bir ihtiyaç bulunmaktadır. Okul devamsızlığı, dijital bağımlılık ve diğer bağımlılık türleri başta olmak üzere pek çok risk alanıyla mücadele edilmektedir. Bu nedenle bizler de çalışmalarımızda, sorun ortaya çıktıktan sonra müdahale etmekten ziyade risk oluşmadan önce önleyici tedbirlerin hayata geçirilmesine öncelik veriyoruz. İstanbul Çocukları Vakfı bünyesinde yürüttüğümüz tüm projelerin temelinde çocuklarımıza ve gençlerimize dokunmak, onları desteklemek ve bu çalışmaları mümkün olduğunca yaygınlaştırmak yer almaktadır. Sorunların ortaya çıkmasını beklemeden önleyici çalışmalar yürütmenin çok daha kıymetli olduğuna inanıyoruz. Bu kapsamda Valiliğimiz ile Üsküdar Üniversitesi arasında kurulacak iş birliğini son derece değerli buluyor, alanındaki uzmanlığıyla Sayın Hocamızla birlikte çalışacak olmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz.” şeklinde konuştu. 

Prof. Dr. Nevzat Tarhan: “Projenin önemli ayaklarından biri eğitici eğitimi”

Toplantının açılış konuşmasını Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan gerçekleştirdi. Tarhan; “İstanbul Gençlik Akademisi projesini risk gruplarına yönelik hazırladığımız çalışmalardan hareketle tasarladık. Proje ekran maruziyeti yüksek, dijital bağımlılık riski taşıyan, madde kullanımına eğilim gösteren, davranışsal sorunlar yaşayan ya da yasal problemlerle karşılaşma riski bulunan gençler ile onların ailelerini kapsamaktadır. Aynı zamanda projenin önemli ayaklarından biri de eğitici eğitimidir. Eğiticilerin yetiştirilmesi, modüllerin uygulanması ve sürecin sonunda bu yapının kalıcı bir merkeze dönüşmesi hedeflenmektedir. Üniversitemizdeki yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin de sürece dahil edilmesiyle, proje bilimsel yayınlara ve akademik çalışmalara dönüştürülebilecektir.” ifadelerini kullandı. 

“Önceliğimiz gençlerin klinik vaka haline gelmeden önce koruyucu ve önleyici çalışmalarla desteklenmesi” 

Koruyucu ve önleyici çalışmaların önemine değinen Tarhan; “Proje yalnızca gençleri değil onların anne ve babalarını da kapsayan bir ebeveyn eğitimi boyutuna sahip. Risk grubundaki gençlere yönelik empati, kendini tanıma, öfke yönetimi ve problem çözme gibi modülleri içeren kapsamlı içerikler halihazırda elimizde bulunmaktadır ve bu eğitimler çeşitli ortamlarda uygulanmaktadır. Önceliğimiz gençlerin klinik vaka haline gelmeden, yasal sorunlar yaşamadan, dijital ve madde bağımlılığı gibi riskli alanlara sürüklenmeden önce koruyucu ve önleyici çalışmalarla desteklenmesidir. Bu kapsamda bir yıllık pilot bir proje hazırlanarak uygulanabilir. Başarılı olması halinde ise modelin tüm Türkiye'ye yaygınlaştırılması mümkün olabilir. Ayrıca bu çalışma, üniversitemizin ‘Sürekli Eğitim Merkezi’ açısından da önemli katkılar sağlayacaktır.” şeklinde konuştu. 

Prof. Dr. İsmail Barış: “İstanbul Gençlik Akademisi bütüncül bir model”

Rektör Danışmanı Prof. Dr. İsmail Barış, proje hakkında değerlendirmelerde bulundu. Barış; “İstanbul Gençlik Akademisinin yalnızca bir eğitim projesi değil, aynı zamanda gençlerin psikososyal gelişimini destekleyen bütüncül bir model olarak ele alınması gerektiğini düşünüyoruz. Üniversitemizin akademik birikimi ile kamu kurumlarının sahadaki deneyiminin bir araya gelmesi, projenin bilimsel temeller üzerinde yükselmesini ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşmasını sağlayacaktır.” dedi.

Dr. Öğr. Üyesi Nebiye Yaşar: “Sürdürülebilir bir model ortaya konulması amaçlanmakta”

Üsküdar Üniversitesi Toplumsal Katkı Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nebiye Yaşar, projenin detaylarını anlatan bir sunum yaptı. Yaşar; “Sizlerden gelen görüş ve öneriler doğrultusunda hazırladığımız taslak çalışmada projenin adı ‘İstanbul Gençlik Akademisi’ olarak belirlendi. İstanbul Valiliği ve Üsküdar Üniversitesi iş birliğinde yürütülmesi planlanan projede İstanbul Çocukları Vakfı, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ile İstanbul Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü paydaş kurumlar arasında yer almaktadır. Pilot uygulamanın ise öncelikli olarak Ümraniye ilçesinde gerçekleştirilmesi öngörülmektedir. Günümüz gençlerinin dijital bağımlılık, sosyal izolasyon, akademik stres, akran zorbalığı, psikolojik kırılganlık ve motivasyon kaybı gibi çok boyutlu risklerle karşı karşıya olduğu gerçeğinden hareketle, İstanbul ölçeğinde bilimsel ve sürdürülebilir bir gençlik modeline ihtiyaç duyulmaktadır. Bu kapsamda İstanbul Gençlik Akademisi ile gençlerin psikolojik dayanıklılıklarının güçlendirilmesi, sosyal becerilerinin geliştirilmesi, dijital çağın risklerine karşı bilinçlendirilmeleri, gönüllülük ve toplumsal sorumluluk bilinci kazanmaları, liderlik ve girişimcilik potansiyellerinin desteklenmesi hedeflenmektedir. Üsküdar Üniversitesi tarafından geliştirilen YENGEÇ Bireysel Rehabilitasyon Modeli temel alınarak oluşturulacak modüller aracılığıyla, gençlerin bütüncül gelişimini destekleyen ve diğer illere örnek teşkil edecek sürdürülebilir bir model ortaya konulması amaçlanmaktadır.” dedi.  

Toplantının devamında fikir alışverişi yapılarak yol haritası belirlendi. 

Düzenlenen toplantı toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi. 

Paylaş
Oluşturulma Tarihi22 Haziran 2026